I oktober skulle min hvite Fiesta skifte dekk hos Røhne & Selmer i Lillestrøm. Hvorfor bruker du merkeverksted for dekk-skifte, har folk spurt meg. "Fordi jeg er drittlei av å føle at jeg blir lurt av menn i bilbransjen", har jeg svart, for jeg har hatt en lang historie på tema «svindel og lureri i bilbransjen». Det gikk faktisk genetisk tilbake til faren min sine biler når jeg var barn. Røhne & Selmer som merkeverksted derimot, kan jeg faktisk stole på. Så her er min story om hvordan jeg bruker intuisjon og magi til noe så hverdagslig som bil.
En stemme i hodet ba meg om å be mekaniker sjekke oljen samtidig som han satte på vinterdekkene for meg. Litt flaut, for jeg vet hvordan man peiler olje, har gjort det mange ganger, men følte jeg likevel skulle be han sjekke før vinteren. Følelsen kom så sterkt. Takk til intuisjonen, for mekaniker kom snart ut igjen fra verkstedet og bort til meg:
- «Du har for mye olje i motoren».
- «Hæ? Hvordan kan det skje?»
- «Når hadde du bilen på verksted sist?»
- «For 1 år siden, 100.000 km service for å bytte registerreim, vannpumpe bla bla…»
Dumme meg valgte et annet verksted den gang, i god tro om at prisen de tilbød meg også ville være prisen jeg skulle betale, men neida. Det endte opp med nesten samme pris som hos RS. Eneste forskjellen var at jeg ble rasende sint, følte meg lurt og utrygg for det tok så lang tid, måtte ta x antall telefoner til kundeservice, var usikker på om de i det hele tatt hadde byttet alle deler som skulle byttes på den store reparasjonen, og jeg var uten bil en hel uke. Angret så innmari og var aller mest sint på meg selv som hadde falt i gamle mønster med å ville spare penger. Så det at RS-mekaniker nå fant en feil, forundret meg ikke i det hele tatt. Han mente at det kunne være mistanke om at det andre verkstedet ikke hadde byttet alle delene i den store reparasjonen, noe som kunne ende opp med motorhavari.
Jeg fikk vondt i magen og følte meg uvel (frykt). Det ble satt opp ny time til meg i november. Jeg kjørte hjem med gamle traumer om bilselgere som svindlet meg og vant lyvende i retten, arrogante bilmekanikere som behandlet meg som kvinne nedlatende og frekt, og diverse lyvende, økonomiske, katastrofetilfeller av noen menn, rullende opp fra underbevisstheten. Det var bare å pøse på med healing på gammel drit de neste ukene. Rent energetisk og astrologisk var det faktisk genial timing å rydde i slike mørke pengetema. Takk til Universet som serverer alt på sølvfat når man minst forventer det.
November kom og jeg kjente angsten komme snikende for at servicen på RS skulle avdekke noe katastrofalt og gjøre et kraftig innhogg i sparekontoen. Så kom det nye tanker i hodet. Kvantefysikk. Tid er parallell. Alt skjer egentlig samtidig på forskjellige tidslinjer. Hva om jeg kan heale bilen sin service ifjor høst, slik at det som eventuelt skjedde feil den gangen, at det ikke eksisterer, men rettes opp her og nå? Det er jo sånn jeg jobber med Thetahealing på folk, hvorfor ikke på bilen? Uansett - om dette funker eller ikke, jeg får endret frykten min til et mer positivt mindset. Smart, Berit!
Jeg visualiserte bilen min, aktiverte healing, så for meg at det ble gjort en intuitiv avlesning av bilen og at hele bilen badet i hvitt lys. Så hørte jeg: «Feildosering, mekaniker har lest feil mål for olje, det vil gå bra». Interessant beskjed, mon tro om det er mulig? Her er det viktig å merke seg at jeg endret mitt mindset, mine programmeringer fra frykt, til å ha full tillit til at bilen vil være i orden igjen. Dermed klarte jeg å ta inn klare beskjeder fra oven.
Dagen etter trillet jeg inn foran Røhne&Selmer i Lillestrøm kl 7.30. Mannen i disken tok imot nøkkel og tittet på kvitteringen jeg hadde med fra reparasjonen på det andre verkstedet. Han kastet et erfarent blikk på den og sa: - «Du, her har man fylt på ½ liter for mye olje, Fiestaen din skal ikke ha så mye, det er garantert derfor det er for mye olje i motoren». Jeg ble 20 kg lettere, smilte for meg selv og husket hva jeg kanaliserte dagen før…. Feildosering!
Så sa han: «Da tar vi en service da, skifter plugger osv, for det er det som er notert her, siden den ikke har fått en skikkelig service siden 2020, og så ser vi på den lyden du hørte i høyre framhjul». Jeg ble litt satt ut, og tenkte «jumping timelines», for den servicen var det ikke snakk om sist, hvor kom den fra? Hvem har bestilt den? Ikke jeg, men den er jo høyst nødvendig, høres det ut som, og jeg har bedt til oven om at bilen må bli frisk i dag, så takk for den, kjære Universet!
Så fikk jeg nok et ønske oppfylt, nemlig låne et tomt kontor for å jobbe mens bilen pleies. Hadde visualisert det på forhånd og tatt med pc og admin-oppg jeg kunne pusle med noen timer. Over all forventing var bilen ferdig etter noen få timer. Lyden i forhjulet, som ikke-bilkyndige-meg intuitivt sa ifra om, viste seg å være en viktig «dings». Så nok en gang takk til intuisjonen.
Det sa ka-tsching i kassa og pling-plong ut av min sparekonto, men gud-hjelpe-meg for en deilig følelse å vite at bilen er friskmeldt for lang tid framover. Takket være intuisjonen og litt hverdagsmagi!
Bình luận